Podstawowe błędy podczas zakładania firmy

poprowadze-ksiegowosc

Początkujący przedsiębiorcy bardzo często nie są świadomi w jaki sposób mogą ułatwić sobie życie oraz czego powinni unikać aby umocnić swoją działalność już podczas stawiania pierwszych kroków na rynku.

Oto 5 kwestii na które powinni szczególnie zwrócić uwagę.

1. Załóż firmę drugiego dnia miesiąca
Przejście z małego na duży ZUS jest dla przedsiębiorcy bardzo odczuwalne, jednak można to w pewnym stopniu złagodzić. Podatnikiem małego ZUS-u jest się przez 24 miesiące. W przypadku gdy pierwszy miesiąc jest niepełny wówczas okres ten liczony jest od kolejnego miesiąca. Zatem jeżeli zdecydujemy się założyć firmę 2. dnia miesiąca zyskujemy dodatkowy miesiąc podczas którego możemy rozliczać się jako “mali” podatnicy.

2. Nazwa firmy nie powinna być skomplikowana
We wniosku rejestracyjnym CEIDG-1 możemy wpisać dowolną nazwę. Przedsiębiorcy często decydują się na trudne, obcojęzyczne słowa. Pamiętaj jednak, że nazwą tą będziesz musiał posługiwać się na każdym kroku i może sprawiać ona trudności osobom w twoim otoczeniu stąd też lepiej dla własnego i innych komfortu wybrać określenie w pełni zrozumiałe i łatwe do wypowiedzenia oraz zapisania.

3. Płacisz chorobowe? Korzystaj ze świadczeń!
Wielu przedsiębiorców opłacających ubezpieczenie chorobowe nie korzysta z wynikłych z tego tytułu składek, gdyż nie chce im się udać do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. Jednak warto to zrobić, gdyż prócz świadczeń zostaniemy zwolnieni z konieczności opłacania składek społecznych podczas trwania choroby.

4. Wybierz sprawdzoną księgową
Na początku prowadzenia firmy zazwyczaj decydujemy się na usługi księgowe świadczone przez zupełnie nieznany nam podmiot. Niestety przyczynia się to do frustracji z powodu słabego kontaktu z naszym księgowym, nie udostępnianiem należytych informacji, koniecznością dojazdu do księgowego oraz wieloma innymi negatywnymi aspektami.

5. Rozliczaj się kwartalnie
Początkujący przedsiębiorcy zazwyczaj postanawiają rozliczać się miesięznie. Dlaczego? To rozwiązanie poleci im niemal każde biuro rachunkowe, mając na uwadze iż przedsiębiorca może nie być w stanie zgromadzić wystarczającego kapitału do zapłaty podatku. Rozliczenie kwartalne ma jednak o wiele więcej zalet niż wad. Po pierwsze, pozwala zapewnić płynność finansową, oferować klientom dłuższe terminy płatności. Przedsiębiorca ma też więcej czasu na zgromadzenie faktur kosztowych, co przyczynia się do równowagi finansowej w jego firmie.

 

Dodaj komentarz