Centralny Rejestr Faktur

rachunkowosc

Ministerstwo Finansów planuje wprowadzenie Centralnego Rejestru Faktur. Celem tej inicjatywy ma być możliwość wychwytywania przestępstw podatkowych oraz celowych nadużyć np. podatku VAT. Dzięki możliwości wglądu do faktur przedsiębiorców, organy podatkowe będą miały możliwość przeprowadzenia szczegółowej analizy z owych udostępnionych danych. Umożliwi to przeprowadzenie szczegółowej analizy udostępnionych danych. Można zatem domyślać się, iż poprzez Centralny Rejestr Faktur ograniczy liczbę kontroli z udziałem przedsiębiorców, jak również ewentualne ich przyspieszenie i usprawnienie.

Głównym celem, który przyświeca idei Centralnego Rejestru Faktur jest chęć wyeliminowania nieuczciwego działania, co zdecydowanie poprawi warunki prawidłowego prowadzenia działalności. Dodatkowo wprowadzenie owego rozwiązanie dałoby gwarancję firmom dokonującym zakupu, iż otrzymana od kontrahenta faktura jest wiarygodna i, że bezpiecznie można od niej odliczyć podatek VAT.

Nie przedstawiono jeszcze informacji na temat tego, w jaki sposób będzie odbywać się przesyłanie faktur do Centralnego Rejestru Faktur. Przypuszcza się jednak, iż CRF powstanie w oparciu o przesyłane przez podatników Jednolite Pliki Kontrolne, bądź za pośrednictwem:
– systemów do księgowości online,
– aplikacji stworzonej przez Ministerstwo Finansów,
– specjalnej platformy.

Wymaga się, aby każdy z tych serwisów został odpowiednio dostosowany do opcji elektronicznego fakturowania, czyli musi umożliwiać przypisanie danej fakturze numeru indywidualnego, a następnie jej przesłanie do odbiorcy oraz do CRF.

Dodaj komentarz